AktualnoKako razumeti in se odzvati na potrebe zaposlenih, povezane z odnosom? | Primera

7 julija, 2020

Gotovo ste se že srečali s sodelavcem (ali večimi), za katerega se vam je zdelo, da v odnosu z vami pričakuje veliko pozornosti, da želi, da se ukvarjate z njim ali ste se spraševali kaj ima s svojim vedenjem za bregom….

Ljudje smo odnosna bitja in v odnosu z drugimi zadovoljujemo določene potrebe, ne glede na to ali gre za odnose v službi ali v privatnem življenju. Dejstvo, da smo v vlogi vodje pa lahko pri zaposlenih v odnosu z nami še dodatno okrepi intenzivnost posameznih potreb. Kljub temu, da imamo vsi enake potrebe v odnosih, pa niso pri vseh zaposlenih te potrebe v enaki meri in vedno v ospredju. Pri nekaterih morda prevladuje ena, pri drugem so v ospredju enako intenzivno druge tri. Za vodje je pri tem pomembno, da se zavedajo obstoja teh potreb in dejstva, da se želja po njihovi zadovoljitvi še okrepi, kadar v odnosu niso upoštevane. Na dolgi rok lahko nerazumevanje in neustrezni odziv vodij vodi v umik, pasivnost, nezadovoljstvo ali celo odhod zaposlenega. Zadovoljenost osnovnih odnosnih potreb na drugi strani pa krepi motiviranost, dobre odnose in občutek pripadnosti zaposlenih.

Katere so najpogostejše odnosne potrebe in kako se lahko kot vodje nanje ustrezno odzovemo?

  1. POTREBA PO VARNOSTI: Vsi ljudje si želimo varnost v odnosih v katere vstopamo. V delovnem okolju, ustvarja vodja občutek varnosti s svojo iskrenostjo, jasno komunikacijo o pričakovanjih in odgovornosti ter s svojo zanesljivostjo, to je, da se tudi sam drži dogovorov.
  2. POTREBA PO PRIZNANJU POMEMBNOSTI: Pokažite svojim sodelavcem, da jih cenite, da so vam pomembni, ne samo, kadar nekaj dosežejo, odlično izpeljejo ampak tudi zato, kar so. To lahko naredite z majhnimi pozornostmi vsake toliko.
  3. POTREBA PO SPREJETOSTI: Gre za potrebo, ki se pojavi zlasti, kadar se zaposleni ne počuti samozavestno in suvereno. Takrat je pomembno, da ga spodbudite, podprete ali zagotovite informacije, ki bi mu lahko bile v pomoč za to, da se opolnomoči.
  4. POTREBA PO VZEJAMNOSTI: Ljudje se bolje počutimo, kadar imamo občutek, da nas drugi razume, da je morda tudi sam imel podobno izkušnjo. Zato je pri deljenju izkušenj, zlasti manj pozitivnih pomembno pokazati razumevanje, kar lahko podkrepimo tudi z delitvijo lastne izkušnje, če je to primerno.
  5. POTREBA PO UNIKATNOSTI: Pokažite zaposlenim, da prepoznate in sprejemate njihovo edinstvenost. Tukaj pride v poštev dodeljevanje nalog, kolikor je mogoče v sladu z njihovimi karakteristikami, izobraževanja in pogovori s področja, ki jih zanimajo in podobno. Gradite na njihovi unikatnosti namesto, da skušate ustvariti tim enakih posameznikov.
  6. POTREBA PO TEM, DA IMAM VPLIV NA DRUGO OSEBO: Prisluhnite drugemu. Razmislite, koliko krat upoštevate kakšen predlog svojega zaposlenega. Kdaj še bi lahko upoštevali njegov predlog? Kadar tega ne morete je pomembno, da mu podate jasen argument, zakaj ste se odločili za nekaj drugega.
  7. POTREBA PO INICIATIVI DRUGE OSEBE: Nagovorite, pozdravite sodelavca prvi. Bodite vi tisti, ki začne pogovor, vpraša za mnenje, izkušnjo, povabi na kavo.
  8. POTREBA PO IZRAŽANJU NAKLONJENOSTI: Potreba po tem, da izrazimo skrb za drugega, da smo mu hvaležni, da želimo drugemu kaj podariti je normalna. Ni treba, da takoj pomislimo, kaj ima drugi ob tem za bregom. Dovolj bo, da kot vodje dovolite zaposlenemu, da to izrazi, njegovo podpor sprejmete in se za zahvalite.
KONTAKTStopite v stik z nami
Primera je svetovalno podjetje, ki se ukvarja s prepoznavanjem in razvojem potencialov ter opolnomočenjem organizacij.
NAŠE LOKACIJEKje nas najdete?
https://www.skupinaprimera.si/wp-content/uploads/2019/08/img-footer-map-02.png
POVEZAVENe spreglejte
KONTAKTStopite v stik z nami
Primera je svetovalno podjetje, ki se ukvarja s prepoznavanjem in razvojem potencialov ter opolnomočenjem organizacij.
NAŠE LOKACIJEKje nas najdete?
https://www.skupinaprimera.si/wp-content/uploads/2019/08/img-footer-map-02.png
POVEZAVENe spreglejte
Taking seamless key performance indicators offline to maximise the long tail.

Copyright © 2019 Skupina Primera d.o.o.. Made by: Erpium

Copyright © 2019 Skupina Primera d.o.o.. Made by: Erpium